موافقت کرد با پرداخت 2.1 میلیون دلار جریمه مدنی برای تسویه اتهامات کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده، رانندگان احتمالی را در مورد میزان درآمدی که ممکن است از کار برای شرکت سواری به دست آورند گمراه کند.
یک توافق پیشنهادی روز جمعه در دادگاه فدرال سانفرانسیسکو ثبت شد و نیاز به تایید قاضی دارد.
این مورد ناشی از تبلیغاتی بود که Lyft در سالهای 2021 و 2022 برای رفع کمبود راننده که در داخل از آن به عنوان «مشکلات عرضه» یاد میکرد، منتشر کرد، زیرا دسترسی رو به رشد به واکسنهای COVID-19 باعث افزایش تقاضا برای خدمات آن شد.
طبق گفته FTC، Lyft رانندگان را در مورد میزان درآمد ساعتی آنها با نشان دادن درآمدهای ساعتی بر اساس 20٪ از رانندگان فریب داده است، که به این معنی است که اکثر رانندگان بعید بودند که دستمزد تبلیغ شده را دریافت کنند.
FTC گفت: تبلیغات Lyft همچنین دارای “ضمانت درآمد” است که رانندگان را گمراه می کند تا تصور کنند پاداش دریافت خواهند کرد و منجر به ده ها هزار شکایت از راننده شد.
لینا خان، رئیس FTC در بیانیهای گفت: فریب دادن کارگران با ادعاهای گمراهکننده درباره میزان درآمد آنها در این شغل غیرقانونی است.
تسویه حساب همچنین از Lyft میخواهد که ادعاهای مربوط به پرداخت راننده را بر اساس درآمدهای معمولی قرار دهد، از این ادعاها با شواهد پشتیبانی کند و شرایط تضمین درآمد خود را روشن کند.
لیفت در موافقت با تسویه حساب تخلف را اعتراف یا رد نکرد.
در بیانیه ای، این شرکت مستقر در سانفرانسیسکو اعلام کرد که متعهد است قبل از ثبت نام رانندگان، چشم انداز درآمد را به وضوح به اطلاع آنها برساند و از بهترین شیوه های FTC پیروی کند.
منبع: reuters