پس از اینکه یک قاضی آمریکایی مانع ادغام 8.5 میلیارد دلاری آن با Coach مادر Tapestry <TPR.N> شد، سهام کاپری (CPRI.N)، تب جدید تقریباً 46 درصد کاهش یافت و به شانس مالک مایکل کورس برای عبور از چالشهای این برند لوکس لطمه زد. .
Tapestry سال گذشته با خرید کاپری موافقت کرد تا یک غول لوکس ایالات متحده ایجاد کند که بتواند با رقبای اروپایی بزرگتر رقابت کند و برندهای Coach، Kate Spade، Stuart Weitzman، Versace، Jimmy Choo و Michael Kors را زیر یک سقف قرار دهد.
سهام کاپری با قیمت 22.46 دلار معامله می شد که بسیار کمتر از قیمت پیشنهادی Tapestry یعنی 57 دلار به ازای هر سهم بود و قرار بود 2.2 میلیارد دلار از ارزش بازار خود را حذف کند.
مشکلات اجرایی در مجموعه گسترده برندهای کاپری منجر به از دست دادن سهم بازار در زمانی شده است که بازار کالاهای لوکس گستردهتر با کاهش تقاضا مواجه است و مصرفکنندگان دلارهای خود را برای خریدهای ضروری اختصاص میدهند.
کمیسیون تجارت فدرال (FTC) برای جلوگیری از این معامله در ماه آوریل شکایت کرد و گفت که این معامله “رقابت مستقیم رودررو” بین دو تولید کننده برتر کیف دستی ایالات متحده را از بین می برد.
دانا گفت: “جذابیت خرید شروع به تعدیل کرد”، تحت فشار نتایج ضعیف کاپری و تمدید جدول زمانی معامله پس از چالش FTC.
سهام ملیله نزدیک به 15 درصد افزایش یافت. تحلیلگران گفتند که این معامله با وجود اینکه موقعیت خوبی برای احیای کاپری داشت، خطر بیشتری برای مادر مربی ایجاد می کرد.
منبع: reuters